Blokker. Het Blokkerconcern. De Blokkercrisis. Het is als met het Nederlands Elftal. Geheel Nederland, in de vorm van 17 miljoen winkelbondscoaches, buitelt over elkaar heen. Met vaak zeer uiteenlopende visies.

Sinds vorig jaar doet Fontys Hogescholen samen met een twintigtal publieke en private partners onderzoek naar de toekomstbestendigheid van de Noord-Brabantse stads- en dorpscentra. Projectleider Bart de Zwart ziet dat de dialoog vaak niet leidt tot daden en pleit voor een andere manier van samenwerken.

Schaf de reclame- en precariobelasting af. Dat is de oproep van Detailhandel Nederland, die vindt dat de belastingen niet meer zijn uit te leggen, tot ergernis leiden en tijdrovend zijn om te controleren. ‘Dit is niet meer van deze tijd’.

Winkeliers die hun winkelnetwerk internationaal willen uitbreiden, overwegen massaal het Verenigd Koninkrijk. Nederland staat op een gedeelde vijfde plaats van populaire expansielocaties blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘How active are retailers in Europe and the Middle East’ van vastgoedadviseur CBRE. 

No parking, no business!

29 maart 2017 7:46

‘No parking, no business’. Dat is een uitspraak uit de jaren vijftig. Door velen toegeschreven aan Bernardo Trujillo. Een Amerikaans/Colombiaanse retail- en marketingexpert. Het komt erop neer dat een winkelcentrum of –gebied uitstekende parkeervoorzieningen moet kennen.