7 a

Het geheim van de toekomst van winkelgebieden schuilt in het antwoord op 8 V’s. Althans, dat stelt retail-adviseur en kenner van ‘high traffic locaties’ Tony Wijntuin in een onderzoek dat Vastgoedjournaal samen met USP Marketing & Consultancy uitvoerde.

a

Blurring is dé trend van dit moment. Steeds vaker zien we retailondernemers functies mixen en innovatieve concepten starten. Concepten die bijdragen aan het broodnodige nieuwe elan in de retailsector. Te vaak gaat het daarbij over het schenken van alcohol. Dit helpt ondernemers niet en moet en kan anders. Jaap Kaai en Remko Bak delen hun visie.

a

Parkeren. Een van de meest beladen onderwerpen in de retail. Dat bleek al in augustus 2014. Toen wij een artikel publiceerden over de relatie tussen winkelbezoek en parkeren. Er kwam veel response op dit artikel. Van velen die de conclusies voor 100% onderstreepten.

a

Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online? Zou het? Hans van Tellingen rekent af met het verdienmodel van Picnic. De supermarkt? Die is en blijft de krukas waar mening stads- en dorpscentrum om draait.

a

Vlak voor de jaarwisseling schaarden de laatste van achttien Zuid-Limburgse gemeenten zich achter de Structuurvisie Ruimtelijke Economie Zuid-Limburg (SVREZL), een eerste aanzet voor het  wegbestemmen van overtollige winkelmeters en versterken van de hoofdwinkelstructuur. ROm reisde naar de voormalige mijnstreek en sprak met betrokkenen over de aanpak, de risico’s op planschade en de rol van de provincie.